Sunday, May 26, 2013

Sarjana Muda Keusahawanan (Peruncitan) dengan Kepujian ( SAR )

Fakulti Keusahawanan dan Perniagaan menawarkan Sarjana Muda  Keusawanan (Peruncitan) dengan Kepujian untuk menyediakan bakal graduan dengan kemahiran teori dan praktikal serta konsep dan nilai-nilai keusahawanan bagi membolehkan mereka untuk menjadi cekap dan pengamal analitikal dalam kedua-dua bidang keusahawanan dan peruncitan konvensional, untuk menggalakkan kajian lebih lanjut dalam Keusahawanan (Peruncitan) sejajar dengan persekitaran ekonomi yang berubah dengan pantas. Juga untuk melahirkan graduan dengan pengkhususan Peruncitan yang akan menguasai bidang pengurusan peruncitan, aktiviti, teknologi dan komunikasi (berurusan dengan pengguna, pembekal, masyarakat serta kerajaan). Kurikulum program ini direka untuk memupuk pelajar dengan budaya keusahawanan, nilai-nilai untuk memberikan pembelajaran yang berterusan serta membekalkan graduan untuk menjadi seorang yang lebih berdaya saing.
Bahasa Inggeris adalah medium perantaraan bagi semua program yang ditawarkan oleh fakulti

Jangka masa pembelajaran : 8 semester (4 tahun)
Jumlah Kredit : 125 jam kredit
Prospek Kerjaya
Usahawan dalam bidang Peruncitan , Penganilisis Perniagaan, Perunding Pengurusan/Pengurus Pasaraya, Eksekutif, Penyelidik Pasaran, Pembantu jualan/ Supervisor/Pelatih Pengurusan.

1 comment:

  1. Harrah's Resort Southern California - MapYRO
    View real-time driving directions to Harrah's Resort Southern California, 1 Harrahs 익산 출장샵 Rincon 수원 출장안마 Way, 92082, for 영천 출장마사지 reviews and other 부천 출장마사지 inquiries. 안성 출장마사지

    ReplyDelete